Wednesday, November 22, 2006

And the clouds clear... of the stormy weather and the fake silver linings...

= my speakers sing [张信哲 - 做你的男人] = & = i'm feeling... [Anew.] =

I just lost a page of chinese that I typed for the past hr. Blogger and Windows chinese input sucks.

What I wanted to say was... I finally got an answer... Not quite what I expected. But I'm just the kind who needs an answer of sorts. Not totally convincing, had a feeling that she might be saying all those just to spite/irritate me.

And no, I'm not going to change the perspective I have on relationships. It'll still be the same.

"Be true, stay true, have trust and be happy"

Not the deepest of words but sometimes, simplicity is the key...

Anyway,

Onwards to the article I read in "i" Weekly last night... This article made me open up to more opinions that I never thought of...

我们的爱 - By "大虾"

爱折磨人。

让人痛不欲生、丧失理智、遗憾终身、变得疯狂、甚至是情杀……
然而真正折磨自己的并不是对方,而是自己。

为你付出了这么多,你却转身就走,头也不会,如此无情----你的无情让我痛苦。
痛苦是应为我要求自己的付出有回报。

一厢情愿的爱情或是爱上了已经有爱情或婚姻盟约的对象让人痛苦----痛苦是因为想得到却又得不到对方肯定的眼神。因为我还学不会无条件的爱,我会的只是想拥有。

被爱情背叛了,我是受害者----你不应该这么滥情、这么不考虑我的感受。我痛苦,因为对方无法符合我的爱情标准。

可是,如果我真的那么爱你、如果真的是爱你,我就应该能心甘情愿地付出; 如果是心甘情愿,也就不存计较回报率,也只会从你的角度出发。你的有情、无情、你的坚贞、你的滥情都不会左右我对你的爱情。因为我爱的是你,不是你的回报。

有的人习惯背叛、有的人把感情当暴利的工具、有的人把感情当援兵之计……
只要双方满意彼此的感情标准,法律也不柰合不了。

爱情世界里,没有逻辑,没有规则、没有法律可循、更没有道德可言。参与游戏的人必须彻底地明白这个道理,才能练就出一颗金刚不败之心。

如果自己做不到无条件的爱,就只能选择离开,寻找能够符合彼此感情标准的人; 如果你无法妥协于对方的感情标准,即使把对方的头皮抓破、把对方拴牢,你也只是要迫使对方接受你的感情标准。那是占有、是不甘,还是真的是爱?

因为感情毕竟是一种变相的投资,你的冷漠、不忠、无情让我“血本无归”。任何一种没有回报的投资都是愚蠢的行为。

爱情专家教导人们不要迷信为爱奉献一切,一定要找适合自己的人。注意,是适合,不一定是爱。因为爱情转家也知道懂爱的人不多。

我们的自我、我们的角度、我们的价值观最重要,我们考虑到最多的不是对方的感受,而是自己的感受。

爱折磨人,因为我们不懂爱。

事实是,

即使彼此相爱,

我们还是最爱自己。

That was such a fascinating article that I read it umpteen times and I knew that it had to be on my blog. And it was through that article that I finally pushed on through the final barrier. To really be undeviating and go straight to the point. To ask her about why everything happened, happened. Since now that I've already gotten an answer, my heart can really start the stages of final recovery...

No comments: